پیشنهاد سردبیر

در حالی که طی روزهای گذشته به خاطر اخبار مربوط به کاهش نرخ بهره دلار قیمت طلا رکورد زده است، خبر رسیده که یکی از کشورهای همسایه نیز به بزرگترین خریدار طلا در جهان تبدیل شده است.

کشور همسایه ایران بزرگترین خریدار طلا در جهان شد

به‌گزارش قدس آنلاین، آمارهای شورای جهانی طلا نشان می‌دهد که ترکیه با واردات ۴۵ تن طلا در نیمه نخست امسال، بزرگ‌ترین خریدار طلا در جهان بوده است.

به طور کلی طی روزهای گذشته به خاطر اخبار مربوط به تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره در این کشور، قیمت طلا رکورد تاریخی خود را شکسته و به ابزاری جذاب برای سرمایه گذاران در جهت حفظ ارزش دارایی تبدیل شده است.

برخی سرمایه گذاران حتی معتقدند که طلا از این هم جذاب‌تر خواهد شد.

کارشناسان می‌گویند دلیل روی آوردن ترکیه به خرید طلا ضعیف بودن ارز ملی این کشور و بالا رفتن تورم بوده و دولت این کشور برای حل این مشکلات به سمت بالا بردن ذخایر طلای این کشور رفته است. از سوی دیگر کشورهایی نظیر چین، ترکیه، و هند در تلاش هستند تا با خرید هر چه بیشتر طلا وابستگی خود به دلار آمریکا را کاهش داده و به استقلال بیشتری برسند.

قیمت طلا طی روزهای گذشته در یک‌بازه یک هفته‌ای ۴ درصد بالا رفت و با عبور از ۲۶۰۰ دلار در هر اونس به بالاترین میزان در تاریخ معاملات خود رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.